fot. Piłka Kobieca
PZPN i magazyn dla dzieci „Świerszczyk” łączą siły w kampanii „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”
Polski Związek Piłki Nożnej nawiązał partnerstwo edukacyjne z jednym z najbardziej cenionych magazynów dla dzieci – „Świerszczyk”. To przedsięwzięcie w ramach kampanii „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”, mające na celu promowanie sportu, zdrowego stylu życia i wartości związanych z pracą zespołową wśród najmłodszych, w szczególności dziewczynek.
„Świerszczyk”, który od niespełna 80 lat inspiruje, bawi i edukuje dzieci w Polsce, stanie się teraz partnerem w szerzeniu idei kampanii. Jako magazyn o wyjątkowo bogatej tradycji, który dociera do setek tysięcy dzieci w wieku szkolnym, będzie promować pozytywne wzorce związane ze sportem, zachęcając młode czytelniczki do aktywności fizycznej oraz rozwoju pasji piłkarskich.
– Partnerstwo z magazynem „Świerszczyk” to kolejny krok w realizacji naszej misji promowania piłki nożnej wśród dziewcząt – powiedział Dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego Grzegorz Stefanowicz. – Wierzymy, że poprzez wspólne działania z tak doświadczonym partnerem, dotrzemy do jeszcze większej liczby dzieci, inspirując je do angażowania się w sport, budowania pewności siebie i rozwijania umiejętności, które będą im towarzyszyć przez całe życie – dodał.
W ramach współpracy, na łamach wrześniowego numeru magazynu „Świerszczyk”, pojawiły specjalne treści edukacyjne związane z kampanią „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”. Czytelniczki mogą zapoznać się z historiami inspirujących kobiet związanych z piłką nożną, a także rozwiązać łamigłówki nawiązujące tematyką do piłki nożnej.
– „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” to kampania, która w naturalny sposób splata się z wartościami wiele razy przedstawianymi w „Świerszczyku” – mówi Małgorzata Węgrzecka, redaktorka naczelna czasopisma. – Bo uprawianie sportu ma nie tylko bezpośredni wpływ na zdrowie, tempo nauki czy frekwencję uśmiechu. W przypadku sportów drużynowych to także dodatkowa MOC: przyjaźni, zrozumienia, wsparcia w trudnych sytuacjach. Dlatego zawsze wspierajmy działania, które dodają dzieciom więcej mocy. Grajmy razem!
Kampania „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” jest jednym z działań, które ma zwiększyć liczbę dziewcząt grających w piłkę nożną na wszystkich poziomach – od amatorskiego po zawodowy. Jest to zgodne ze „Strategią piłki nożnej kobiet w Polsce na lata 2022-2026”, mającą na celu nie tylko popularyzację piłki nożnej wśród dziewcząt, ale również stworzenie im lepszych warunków do rozwijania swoich umiejętności i pasji na boisku. Dzięki partnerstwu z magazynem „Świerszczyk” kampania zyska nowy wymiar edukacyjny, który pozwoli na skuteczniejsze dotarcie do dziewczynek oraz ich rodziców, wpisując się w długoterminowe cele strategii PZPN.
PZPN i „Świerszczyk” zapraszają wszystkie dzieci i ich rodziców do aktywnego uczestnictwa w kampanii oraz odkrywania, jak wiele radości może przynieść sport i współpraca w drużynie.